اقدام فدراسیون فوتبال فرانسه در ماه رمضان علیه بازیکنان مسلمان با واکنش هواداران تیم پاری‌سن‌ژرمن همراه شد.

هواداران پاری‌سن‌ژرمن

به گزارش همشهری‌آنلاین، پاری سن ژرمن در هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ فرانسه از لیون پذیرایی‌ کرد و با یک گل شکست خورد.

هواداران پاری‌سن‌ژرمن در این بازی به اقدام اخیر فدراسیون فوتبال این کشور اعتراض کردند و با دست نوشته‌ای که به ورزشگاه آوردند آن را به باد تمسخر گرفتند.

فدراسیون فوتبال فرانسه اخیرا دستور داد بازی‌ها در این کشور به خاطر ماه رمضان نباید قطع شود؛ به طوریکه به داوران هشدار داد که اجازه افطار به بازیکنان را در جریان بازی‌ها ندهند.

هواداران پاری سن ژرمن به این تصمیم در جریان دیدار با لیون اعتراض کردند؛ به طوریکه این دست نوشته را به ورزشگاه آوردند: "خرما و یک بطری آب، کابوس فدراسیون فوتبال فرانسه. "

رسانه‌های محلی فرانسه گزارش دادند که فدراسیون فوتبال فرانسه ایمیلی به داوران فرانسوی ارسال کرده و به آنها یادآوری کرده است که مسابقات را در ماه رمضان قطع نکنند.

این در حالی است که پیش از این لیگ برتر انگلیس اعلام کرد به خاطر فوتبالیست‌های مسلمانی که در ماه رمضان از خوردن و آشامیدن در ساعات روز خودداری می‌کنند در هنگام غروب خورشید و افطار، بازی‌ها برای مدتی قطع شوند.

با این حال، در مسابقات لیگ دسته ۱ فرانسه چنین وقفه‌هایی وجود نخواهد داشت.

در نامه ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه به داوران آمده است: این وقفه‌ها با مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال فرانسه مطابقت ندارد. فدراسیون و ارگان‌های آن باید از ارزش‌های اساسی جمهوری فرانسه محافظت کنند و بر این اساس باید از هرگونه تبعیض یا زیر سوال بردن شخصیت یک شخص به‌ویژه بر اساس شرایط سیاسی و مذهبی جلوگیری کنند. هر فردی که این مقررات را نقض کند مشمول برخورد انضباطی و یا قانونی خواهد شد.

در نامه کمیته داوران فدراسیون آمده است: هرگونه بیانیه یا اقدام با ماهیت سیاسی، عقیدتی، مذهبی و صنفی ممنوع است.

کد خبر 751311
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 1
    پرچم اسلام بالاست و هر روز تعداد بیشتری اروپایی مسلمان می شوند تجربه نشان داده اسلام هراسی نتیجه معکوس دارد و کنجکاوی دیگران را بر می انگیزد پس زیاد تلاش نکنید نمی توانید جلوی فطرت خداجوی انسان ها را بگیرید زنده باد اسلام محمدی زنده باد مسلمانان جهان